妄想音楽

妄想中に聞くアガる音楽を紹介するブログです!

「別れるかもの歌」Potential Breakup Song Explicit - Aly & AJ

www.youtube.com

                                    » [Potential Breakup Song] «
                                         0:00 ─〇───── 3:39
                                          ⇄ ◃◃ ⅠⅠ ▹▹ ↻

 

こんばんは~ 妄想音楽です。

今日は Aly & Aj さんの Potential Breakup Songです!

和訳すると「別れるかもの歌」で、恋人に怒っていても許してしまう女の子のイメージが出てきてめちゃくちゃ好きな歌です。

Tiktokで流行ったのは昔のバージョンですが、Explicit の方が感情がこもっていて好みだったのでこっちにしました。

では、どうぞ~

 

 

和訳

La-la-la-la-la-la (Ooh)
La-la-la-la-la-la (Ooh)
La-la-la-la-la-la-la-la


It took too long, it took too long, it took too long

電話掛け直すっていったのに

For you to call back

時間かかり過ぎ
And normally, I would just forget that

普通なら忘れてあげるけど

Except for the fact it was my birthday

私の誕生日は無いでしょ!

My fuckin' birthday

ありえない!!!

 

I played along, I played along, I played along

大丈夫そうに振舞ったわ

Rolled right off my back

気にしてないってね
But obviously, my armor was cracked

だけど傷ついたのよ
What kind of a boyfriend would forget that?

私の彼氏でしょ?
Who would forget that?

忘れるなんてありえなくない?!

 

The type of guy who doesn’t see

多分あなたは、

What he has until she leaves

居なくなるなるまで在るもの価値に気づかない男

Don't let me go

手放していいの⁉

'Cause without me, you know you’re lost

あなたは私がいないとどうしようもないから
Wise up now or pay the cost

早く気付かないと痛い目に合うわよ

Soon you will know

もうすぐ分かるわ


You're not livin' 'til you're livin'

私がいないとねえ、

Livin' with me

あなたは生きていけない

You're not winnin’ ’til you're winnin’

私がいないと、

Winnin' me

負けたも同然よ

You're not gettin' ’til you're gettin'

私を手に入れるまで

Gettin' me

何も手に入れられないわ

You're not livin' 'til you're livin'

あなたは私がいないと、

Livin' for me

死んだも同然だから



This is the potential brеakup song

これは 「別れるかも」 の歌
Our album needs just one

私たちのアルバムには一曲しかいらないから

Oh, baby, please, plеase tell me

だからお願い、言ってよ

 

We got along, we got along, we got along

それからは上手くいってたわ

Until you did that

貴方がやらかす前まではね!

Now all I want is just my stuff back

もう荷物を返してほしいだけ

Do you get that?

聞こえた?

Let me repeat that

じゃあもう一回

I want my shit back

私の物を返して!!!!


You can send it in a box

段ボールに詰めて送ってもいいわ

I don't care, just drop it off

返してもらえればどうでもいい

I won't be home

どうせ来ても留守よ

'Cause without me, you know you're lost

私がいないとダメなのわかるでしょう?

Minus you, I'm better off

あなたがいなくて清々してる

Soon you will know

もうすぐ分かるわ


You're not livin' 'til you're livin'

私がいないとねえ、

Livin' with me

あなたは生きていけないから

You're not winnin' 'til you're winnin'

私なしじゃ

Winnin' me

負けたも同然よ

You're not gettin' 'til you're gettin'

私を手に入れられないなら

Gettin' me

何も手に入らない

You're not livin' 'til you're livin'

私のために生きていないと

Livin' for me

死んだも同然よ

 

Oh, you can try, you can try

やってみなさいよ

You know I know it'd be a lie

嘘だって自分でもわかってるでしょう?

Without me, you're gonna die

私がいないと死んじゃうでしょう?

So you better think clearly, clearly

だからちゃんと考えて!

Before you nearly, nearly fuck up

こんなに恋しくなる関係をメチャクチャにする前に!
A situation that you're gonna miss really dearly, come on

ほら!!!

 

You're not livin' 'til you're livin' (No)

私といない限り

Livin' with me

あなたは生きてられない

You're not winnin' 'til you're winnin' (No, no, no, no, no, no)

私じゃない限り

Winnin' me

あなたは勝てないの

You're not gettin' 'til you're gettin' ('Til you're gettin')

私が手に入らないなら

Gettin' me

何も手に入らない
You're not livin' 'til you're livin'

私がいないと
Livin' for me (No-no, no-no, no-no, no-no)

死んだも同然よ


This is the potential breakup song

これは「別れるかも」の曲
Our album needs just one

私たちのアルバムには一曲しかいらないから

Oh, baby, please, please tell me

だからお願い、言ってよ

This is the potential make up song

これは「仲直りするかも」の曲

Please just admit you're wrong

ただ「悪かった」って言ってよ

Which will it be?

破局か、仲直りか

Which will it be?

どうするの?

 

La-la-la-la-la-la (La-la-la-la-la-la-la-la-la)
La-la-la-la-la-la (La-la, la-la)
La-la-la-la-la-la-la-la-la (La-la, la-la, la-la-la)